مراسم بزرگداشت هوشی مین قهرمان ملی ویتنام

۱۹ آذر ۱۴۰۲
مشاهده ۱۰۴۴

مراسم بزرگداشت «هوشی مین» قهرمان آزادی بخش ملی و شخصیت بزرگ فرهنگی ویتنام با حضور خلیل شیرغلامی معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز، لوئونگ کونوک هویی سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام، کمال سجادی رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام و تعدادی از سفرا و مقامات سایر کشورها در تاریخ 19 آذر 1402 در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی برگزار شد. همچنین نمایشگاه عکس از هوشی مین نیز در حاشیه این مراسم افتتاح شد.

شیرغلامی در این مراسم ضمن گرامی داشت مقام هوشی مین بیان داشت که دو کشور دارای سوابق انقلابی و مبارزاتی درخشان و حماسی علیه دخالت‌ها و تجاوزات بیگانگان بوده‌اند و این مراسم فرصت مناسبی برای ارج نهادن به تلاش های فروان رهبران دو کشور در سال های گذشته برای رسیدن به آزادی و استقلال است.

کونوک هویی سفیر ویتنام نیز ضمن قدردانی از مرکز مطالعات برای برگزاری این مراسم افزود که ویتنام در تلاش است که  رویدادهای مختلفی را برای ادای احترام به منظور گسترش آگاهی بخشی از عظمت و آرمان‌ها و تلاش او برای رهایی ملی به نمایش بگذارد.  وی ادامه داد، هوشی مین سهم مهمی در فرهنگ، آموزش و فرهنگ مردم ویتنام دارد. هوشی مین نماد تایید و پذیرش یک ملت است که نشان داد در این جهان هیچ چیز مهمتر از آزادی و استقلال نیست

شایان ذکر است ویتنام در نیمه قرن نوزدهم توسط اشغالگران فرانسوی به اشغال در آمده بود که در جنگ جهانی دوم ژاپن استعمارگران فرانسوی را از این کشور اخراج و خود ویتنام را اشغال کرد. در ماه اوت سال 1945 مردم ویتنام به رهبری رئیس جمهور «هوشی مین» به پا خواستند و قدرت مردمی را حکمفرما کردند که در تاریخ دوم سپتامبر همان سال هوشی مین رسما اعلامیه استقلال این کشور را قرائت و استقرار جمهوری دموکراتیک ویتنام را اعلام کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است