دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی

کتاب دیپلماسی اقتصادی و برند سازی ملی نوشته امیرحسین عرب پور، در سال ۱۴۰۳ توسط انتشارات وزارت امور خارجه منتشر گردید. نویسنده در وهله اول، دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی تجاری و دیپلماسی شرکتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
۲۹ خرداد ۱۴۰۳
<p style="text-align: justify;"><b>تألیف امیر حسین عرب پور- با مقدمه ای از دکتر محمد رضا دهشیری</b></p> <p style="text-align: justify;">کتاب دیپلماسی اقتصادی و برند سازی ملی نوشته امیرحسین عرب پور، در سال 1403 توسط انتشارات وزارت امور خارجه منتشر گردید. نویسنده در وهله اول، دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی تجاری و دیپلماسی شرکتی را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس به تبیین و تعریف برند ملی و عناصر کشور مبدأ، هویت و تصویر در بعد برندسازی و عناصری که در تعریف‌های گوناگون، برند ملی را در سطح منطقه‌ای و جهانی توصیف میکند، می‌پردازد.</p> <p style="text-align: justify;">این کتاب، الگوی برندسازی و استفاده از ظرفیت برندسازی را در چهار کشور چین، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی را بررسی و ارزیابی می‌کند. در نهایت مزیت‌های برندسازی جمهوری اسلامی ایران و چالش‌های آن و مسیر روبه روی کشور را مطرح می‌سازد. در ادامه، نمونه مصاحبه‌هایی که با افراد دخیل در دستگاه سیاست خارجی و اقتصادی کشور  انجام گرفته، در این کتاب تشریح شده است.</p>
شماره تابستانی مجله آسیای میانه و قفقاز (۱۲۲) منتشر شد و محتوای آن نیز در سایت دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی قرار گرفته است. در این شماره شش مقاله ب...
نسخه شماره ۱۴۵ (بهار ۱۴۰۲) فصلنامه سیاست خارجی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه منتشر شد. در این شماره مقالات ذیل قابل مشاهده است.