سخنرانی وزیر بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین

۱۵ آذر ۱۴۰۲
مشاهده ۹۶۴

سخنرانی لیو جیان چائو، وزیر بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین درمرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در جمع پژوهشگران و صاحب نظران حوزه روابط بین الملل در تاریخ 15 آذر  1402 برگزار شد.

وزیر بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست در ابتدا بیان داشت که ایران و چین دو کشور دارای تمدن، تاریخ و فرهنگ کهن هستند که همواره روابط خوب و مبتنی بر احترام متقابل داشته اند. وی در ادامه با اشاره به سرود ملی دو کشور ایران و چین، فرهنگ مقاومت در مقابل زور گویان جهان را  فصل مشترک فرهنگ سیاسی دو کشور دانست.

لیو جیان چائو در ادامه سخنان خود، ایران را شریک و دوست راهبردی چین دانست و افزود: دولت و ملت دو کشور همواره در شرایط دشوار بین المللی حامی یکدیگر بوده اند که نمونه بارز آن در دوران کرونا قابل مشاهده است.

وزیر بین الملل حزب حاکم چین در خصوص سلطه رسانه‌های غربی در روایت سازی‌های جعلی و یکطرفه از تحولات بین المللی بر ضرورت همکاری کشورهای در حال توسعه برای اصلح این فرایند و تثبیت روایت های صحیح از مسائل جهانی تاکید کرد. وی در خصوص دیدگاه چین در خصوص نظام بین الملل را بر تعهد پکن به نظم جهانی تعریف شده با پیگیری صلح، دموکراسی و حقوق بشر و نیز رد یکجانبه گرایی، مداخله خارجی و سیاستِ قدرت (اعمال زور) تاکید نمود.

 همچنین شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی در این نشست با اشاره به استمرار رایزنی‌های در سطوح مختلف میان ایران و چین بر تقویت همکاری‌های اندیشکده ای میان دو کشور در چارچوب تعاملات علمی و گسترش شناخت متقابل تاکید کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است