ششمین همایش امام خمینی (رحمة الله علیه) و سیاست خارجی

۶ خرداد ۱۳۹۲
مشاهده ۳۵۵۸

ششمین همایش امام خمینی (رحمة الله علیه) و سیاست خارجی
" بیداری اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) "

 

" مسلمین بعد از سال های طولانی که در غفلت بودند حالا مقداری رو به بیداری گذاشتند و مقداری توجه به اسلام پیدا کردند و امید این است که توجه آن‌ها به اسلام بیشتر شود و اسلام را آنطور که هست بشناسند و در صورت شناخت صحیح، گرایشات آنان به شرق و غرب به کلی منقطع خواهد شد و برای پیاده کردن احکام اسلام جانفشانی خواهند نمود. "
امام خمینی(ره)

امروزه جهان عرب با موجی از خیزش ها و بیداری اسلامی مواجه است. امام خمینی(ره) از همان ابتدای مبارزات اسلامی‌به وضوح و یقین چنین رستاخیزی از بیداری و بازگشت به هویت انسانی و اسلامی را پیش بینی کرده و با قاطعیت از تحقق آن به خواست الهی سخن رانده بودند. ایشان برای تغییر در معادلات موجود در صحنه روابط بین الملل توصیه‌های متنوع و گوناگونی در حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ، روابط دولت ها و ملت ها ارائه نمودند.

با توجه به رهبری بی نظیر حضرت امام(ره) در رویارویی با قدرت ها و به پیروزی نشاندن یک انقلاب و راهبری موج بیداری اسلامی، بررسی این پدیده از دیدگاه آن بزرگ مرد تاریخ، از اهمیت زیادی برخوردار است.

با عنایت به مطالب فوق و در ادامه نشست های سالانه، دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در نظر دارد ششمین همایش" امام خمینی(ره) و سیاست خارجی" را با عنوان " بیداری اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) " در تاریخ سه شنبه 16 خردادماه 1391 با حضور شخصیت ها و اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار نماید.

محورهای همایش عبارتند از:

الف- نهضت های مردمی و مدل تغییر

ب- اشتراکات نهضت های اخیر و نهضت انقلاب اسلامی

ج- الهام بخشی انقلاب اسلامی ایران و میراث امام خمینی(ره) بر تحولات منطقه

از کلیه علاقمندان، اساتید و دانشجویان جهت مشارکت در این همایش دعوت به عمل می آید.

تلفن: 75-22802671 داخلی 3114
دورنگار: 22802648

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است