مشارکت مرکز مطالعات و سفارت کشورمان در رومانی در دهمین دوره کنفرانس سالانه غرب آسیای بخارست

دهمین دوره کنفرانس سالانه غرب آسیای بخارست با عنوان «همگرایی و وابستگی متقابل خاورمیانه در پرتو تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی» از سوی موسسه مطالعات سیاسی و اقتصادی خاورمیانه رومانی، موسسه یوردیفنس رومانی و با مشارکت و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست و مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی در روزهای ١٩ و ٢٠ مهر ١۴٠٣ در محل گراند هتل شهر بخارست برگزار شد.
۱۹ مهر ۱۴۰۳
مشاهده ۴۳۰

 دهمین دوره کنفرانس سالانه غرب آسیای بخارست با عنوان «همگرایی و وابستگی متقابل خاورمیانه در پرتو تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی» از سوی موسسه مطالعات سیاسی و اقتصادی خاورمیانه رومانی، موسسه یوردیفنس رومانی و با مشارکت و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست و مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی در روزهای ١٩ و ٢٠ مهر ١۴٠٣ در  محل گراند هتل شهر بخارست برگزار شد.

 در مراسم گشایش کنفرانس دکتر شیخ الاسلامی رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی طی یک پیام ویدئویی به تشریح جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت اقدام جامعه جهانی در توقف اشغال و جنایات این رژیم پرداختند.

 دکتر سید حسین سادات میدانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی، دکتر شیرغلامی معاون مرکز مطالعات و آدریان سورین از وزرای خارجه اسبق رومانی نیز در مراسم بازگشایی سخنرانی داشتند.

 همچنین اساتید و پژوهشگران برجسته ایرانی آقایان دکتر موسویان، برزگر، احمدیان و سنبلی در این نشست مهم سخنرانی داشتند.

 در این کنفرانس  ٣٣ سخنران از ۲۰ کشور حضور داشتند. سخنرانان به موضوعاتی چون تحول در نظم جهانی و منطقه ای، فرسایش هنجارهای جهانی به دلیل سیاست های ریاکارانه امریکا و غرب، مسیر تحولات در خاورمیانه، جنایات رژیم اسرائیل در نقض تمام قواعد بین المللی در غزه و لبنان و تقابل ایران و رژیم اسرائیل پرداختند.

 عناوین این کنفرانس عبارت بودند از رویکرد جدید سیاست و امنیت در خاورمیانه؛ بحران غزه ؛ حاکمیت و وابستگی متقابل  (فرصتها و چالش ها)؛ کریدورها و انرژی؛ قرن آسیایی ( تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در چارچوب بریکس و شانگهای)  

 جمع بندی کنفرانس نیز توسط دکتر فلاویوس کاباماریا رئیس موسسه خاورمیانه و دکتر اقبالی زارچ رییس گروه مطالعات اورآسیا ارائه شد.

 در روز دوم کنفرانس سخنرانی‌های جوانان و مباحث بسته بین شرکت کنندگان انجام شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
همزمان با سالگرد عملیات ۷ اکتبر، همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله» روز سه شنبه هجدهم مهرماه ۱۴۰۳ با حضور جناب آقای دکتر عراقچی وزیر امورخارجه، شخصیت های جهادی ...
میزگرد مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دانشگاه خاورمیانه آنکارا روز سیزدهم مهر ماه ۱۴۰۳ در شهر آنکارا برگزار شد.