شرکت نماینده مرکز مطالعات در مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح 2024 در چین

مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح در سال ۲۰۲۴ ، روز چهارشنبه مورخ ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ در شهر جینان استان شاندونگ چین با حضور هیات هایی از کشورهای مختلف جهان برگزار گردید. این مراسم توسط انجمن مردمی صلح و خلع سلاح چین و با همکاری دولت مردمی استان شاندونگ ترتیب داده شده بود.
۲۸ شهریور ۱۴۰۳
مشاهده ۲۰۰

 مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح در سال 2024 ، روز چهارشنبه مورخ 28 شهریور ماه 1403 در شهر جینان استان شاندونگ چین با حضور هیات هایی از کشورهای مختلف جهان برگزار گردید. این مراسم توسط انجمن مردمی صلح و خلع سلاح چین و با همکاری دولت مردمی استان شاندونگ ترتیب داده شده بود.

مراسم افتتاحیه صبح روز 29 شهریور 1403 در محل هتل شاندونگ شهر جینان با حضور مقامات کشوری و سیاسی و با سخنرانی آقای‌هان ژنگ معاون رییس جمهور چین آغاز شد. در این مراسم همچنین آقای گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ( از طریق پیام ویدئویی) سخنرانی ایراد نمود. از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه سامون فلسنا معاون رییس جمهور لائوس، کالما موتلانت رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی، ارنستو سامپر پیزانو، رییس جمهور سابق کلمبیا، اوریچ ماوورو رییس جمهور سابق کنفدراسیون سوئیس ، لین وو دبیر حزب کمونیست استان شاندونگ، ما بیاوو رییس کمیته مردمی صلح و خلع سلاح چین بودند.

آقای‌هان ژونگ معاون رییس جمهور چین در سخنان خود با اشاره به مواجهه با چالش های جهانی بی سابقه، دیدگاه چین مبنی بر ساختن یک جامعه با آینده مشترک برای بشریت به همراه ابتکارات سه گانه: توسعه جهانی، امنیت جهانی و تمدن جهانی را باعث تزریق شدن اعتماد و حرکت برای صلح پیش رونده جهانی، کامیابی و توسعه مشترک دانست. وی از همه طرف ها خواست تا مسیر درست تاریخی و کار مشترک برای تعامل موثر به سمت ایجاد یک جامعه با آینده مشترک برای بشریت را پیگیری نمایند.

کنفرانس در روزهای 30 لغایت 31 شهریورماه 1403 با عزیمت به شهر ویفانگ و منطقه توسعه اقتصادی آن در این شهر ادامه یافت.

آقای محمد صاحبی، نماینده کشورمان نیز در نشست تخصصی حاشیه این مراسم ضمن اشاره به تحولات جهانی توضیحاتی در خصوص تحولات اخیر منطقه ای و بحران غزه و رفتار مبتنی بر استاندارد دوگانه کشورهای غربی در این ارتباط ارائه نمود و بر ضرورت تعریف مکانیزم های بین المللی برای تامین صلح جهانی توسط چین با همراهی و حمایت سایر کشورهای همسو تاکید کرد که با استقبال همراه گردید. وی همچنین ضمن اشاره به مصائب پیش آمده در جریان بحران غزه برای فلسطینیان، از سکوت و انفعال دولت های غربی در این ارتباط به شدت انتقاد نمود .

به نظرمی رسد دولت چین در راستای تقویت برون گرایی و مداخله مثبت در تحولات جهانی در نظر دارد زمینه‌های این مهم را از حیث افکار عمومی‌بین المللی فراهم آورد . سخنان معاون رییس جمهور چین را می‌توان تاکیدی برای ورود چین برای پذیرش مسئولین بیشتر در تحولات بین المللی در نظر گرفت.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
شهادت دبیر کل حزب الله لبنان سید مقاومت سید حسن نصرالله
همایش بین المللی تاریخ شفاهی، مفهوم و تجربه عربی، به مدت سه روز از تاریخ دوشنبه ۲ تا چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ در تالار کریستال هتل گراند میلینیوم شهر مسقط برگزار ...