میزگرد مشترک مرکز مطالعات و موسسه کره جنوبی(KLEP)

میزگرد مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی با موسسه سیاست اقتصاد بین‌الملل کره جنوبی (KIEP) با موضوع توسعه همکاری‌ها و فرصت‌های بین ایران و کره جنوبی با حضور دکتر خلیل شیرغلامی معاون پژوهشی و کارشناسان ارشد مرکز مطالعات و دکتر لی گون هیونگ معاون موسسه کره‌ای و هیأت همراه در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد.
۵ شهریور ۱۴۰۲
مشاهده ۱۲۱۵

میزگرد مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی با موسسه سیاست اقتصاد بین‌الملل کره جنوبی (KIEP) با موضوع توسعه همکاری‌ها و فرصت‌های بین ایران و کره جنوبی با حضور دکتر خلیل شیرغلامی معاون پژوهشی و کارشناسان ارشد مرکز مطالعات و دکتر لی گون هیونگ معاون موسسه کره‌ای و هیأت همراه در تاریخ 5 شهریور 1402 برگزار شد.

در بخش نخست با عنوان نظم جدید منطقه‌ای و روابط ایران و کره، عنوان شد که روابط دو کشور علی‌رغم گذشته بسیار طلایی در حال حاضر با برخی نوسانات روبرو است. در این راستا کره جنوبی می‌بایست با توجه به تغییرات اخیر منطقه‌ای روابط خود با ایران را در زمینه‌های مختلف بر اساس منافع مشترک تقویت کند.

در بخش دوم اشاره شد که نظام بین الملل در حال حاضر به سمت نظم چندقطبی و چندجانبه گرایی حرکت می‌کند. در این شرایط امکان کنشگری با بازی با حاصل جمع صفر بین کنشگران منطقه ای و فرامنطقه ای وجود نخواهد داشت.  لذا همه طرف ها باید بر اساس شرایط جدید به نقش آفرینی جدید و تنظیم مجدد سیاست خارجی بپردازند.

پیش از این میزگرد، هیأت موسسه  کره ای با دکتر شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات دیدار و گفت و گو کرد.  در این دیدار دو طرف ضمن اشاره بر ارتباط مراکز مطالعاتی دو کشور بر ضرورت گسترش همکاری‌های اندیشکده ای و علمی تاکید کردند.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
میزگرد مشترکی میان جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه پکینگ چین با جمعی از کارشناسان ارشد مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، در روز دوشنبه مورخ یکم مردادماه ۱۴۰۳...
نشست مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه و آکادمی مطالعات علوم اجتماعی شانگهای چین روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۳ در این مرکز برگزار شد.