مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه

روز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰، جلسه تودیع دکتر سجاد پور و معارفه دکتر شیخ الاسلامی‌با حضور دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه و جمعی از همکاران مرکز مطالعات سیاسی و بین اللمللی در محل این مرکز برگزار گردید.
۲۰ مهر ۱۴۰۰
مشاهده ۳۲۰۰

 روز دوشنبه 19 مهرماه 1400، جلسه تودیع دکتر سجاد پور و معارفه دکتر شیخ الاسلامی‌با حضور دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه و جمعی از همکاران مرکز مطالعات سیاسی و بین اللمللی در محل این مرکز برگزار گردید. در این جلسه وزیر امور خارجه ضمن تبریک اعیاد پیش رو، از زحمات دکتر سجادپور در دوره ریاست بر مرکز مطالعات، تقدیر و اقدامات و ابتکارات ایشان در ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های مرکز را بسیار ارزشمند توصیف نمود.

آقای امیرعبدالهیان افزود: دکتر سجادپور یک برند بین المللی در دیپلماسی عمومی و مسیر دو در سطح اندیشکده‌های بین المللی است و ابراز امیدواری کرد تا در دوره جدید نیز وزارت خارجه و مرکز مطالعات از راهنمایی‌ها و تجربیات ارزشمند ایشان بهره مند شود. وزیر امور خارجه، در ادامه، دکتر شیخ الاسلامی را فردی متخصص و مجرب در این حوزه دانست و افزود: "امیدواریم در دوره جدید شاهد ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های این مرکز در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه آموزش و آینده پژوهی باشیم."

وزیر امور خارجه در خصوص اهمیت مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی اظهار داشت: "این مجموعه اولین مرکز مطالعاتی در حوزه روابط بین الملل در جمهوری اسلامی است و از ظرفیت بالایی در نیروی انسانی متخصص برخوردار است که یک ذخیره ملی با ارزش برای کشور و وزارت خارجه است." دکتر امیرعبداللهیان اضافه کرد: "ضرورت دارد تا از این مزیت به خوبی بهره گیری شود و انتظار ما از این مرکز این است که در تولید محتوا و آینده پژوهی نقش پر رنگی ایفا نماید." ایشان در خصوص احیای دانشکده روابط بین الملل نیز اظهار داشت که وزارت امور خارجه نیاز دارد تا نیروی متخصص مورد نیاز خود را در رشته‌های مختلف تربیت نماید.

وزیر امور خارجه در پایان ضمن تشریح سیاست خارجی دولت سیزدهم، اظهار داشت: سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند و وزارت خارجه عملگرا و نتیجه محور از اصول اساسی این دولت می‌باشد. وزارت امور خارجه برای رسیدن به این اصول نیازمند همکاری و مشارکت تمامی‌کارشناسان می‌باشد تا بتواند به یک حکمرانی خوب که در شان جمهوری اسلامی ایران باشد، دست یابد.

  

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
اولین میزگرد پژوهشی زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
روز یکشنبه بیستم اسفند ماه ۱۴۰۲ نشستی به مناسبت بزرگداشت سالگرد تصویب قطعنامه مبارزه با اسلام هراسی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی توسط گروه مطالعات حقوق بش...