برگزاری هشتمین پیش‌نشست همایش ملی توسعه سواحل مکران

سلسله پیش نشست‌های هشتمین همایش ملی توسعه سواحل مکران (با محوریت حکمرانی و تاکید بر دیپلماسی و اقتصاد دریامحور)، با همکاری اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق، دوشنبه مورخ ۱ اسفندماه ۱۴۰۱، با حضور دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، دکتر محمدحسن شیخ‌الاسلامی، ریاست مرکز مطالعات، امیر محمدی، معاون لجستیک نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و برخی از مدیران و کارشناسان ارشد در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد تشکیل شد.
اسفند ۱۴۰۱
مشاهده ۲۱۲۵

سلسله پیش نشست‌های هشتمین همایش ملی توسعه سواحل مکران (با محوریت حکمرانی و تاکید بر دیپلماسی و اقتصاد دریامحور)، با همکاری اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق، دوشنبه مورخ 1 اسفندماه 1401، با حضور دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، دکتر محمدحسن شیخ‌الاسلامی، ریاست مرکز مطالعات، امیر محمدی، معاون لجستیک نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و برخی از مدیران و کارشناسان ارشد در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد تشکیل شد.

در این نشست، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در تقویت دیپلماسی اقتصادی منطقه مکران و دیگر مناطق بندری و دریایی مورد بررسی قرار گرفت. لزوم وجود جمعیت پایدار، تامین سرمایه و زیرساخت، معرفی و تبیین سودآوری در این حوزه برای مردم منطقه از دیگر نکات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین در این جلسه، آیین رونمایی از ترجمه کتاب «دیپلماسی اقتصادی و سیاست‌گذاری خارجی» به انجام رسید. این کتاب، در مسائل کلان حوزه دیپلماسی اقتصادی و در ارتباط با سیاست‌خارجی به رشته تحریر در آمده و با رویکردی حقوقی به مسئله نگاه می‌کند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است