سخنرانی معاون وزیر خارجه روسیه پیرامون آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه مورخ ۱ اسفند ۱۴۰۱ پیرامون مهمترین تحولات بین المللی و منطقه ای با حضور محمد حسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد مرکز به سخنرانی پرداخت.
اسفند ۱۴۰۱
مشاهده ۱۱۱۸

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه مورخ 1 اسفند 1401 پیرامون مهمترین تحولات بین المللی و منطقه ای با حضور محمد حسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد مرکز به سخنرانی پرداخت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این نشست با اشاره به سیاست های امریکا بعد از جنگ سرد مبنی بر تحریم، مداخله‌های نظامی و ایجاد جنگ های ترکیبی بیان داشت که روسیه، ایران و سایر کشورهای مستقل که با این نوع هژمونی موافق نیستند باید برای تقویت ثبات منطقه ای و جهانی و توسعه همکاری‌های مشترک تلاش نمایند. در این چارچوب سازمان‌هایی مانند سازمان همکاری شانگهای، بریکس، اوپک باید تقویت گردد.

وی همچنین گفت، احترام به برابری حاکمیتی دولت ها، اصول عدم مداخله در امور داخلی، آزادی دولت ها در انتخاب مدل های توسعه و نپذیرفتن استاندارهای دوگانه از جمله ارزش های جهان شمول است که باید توسط همه کشورها محترم شمرده شود.

در پایان نیز در بخش پرسش و پاسخ آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است