برگزاری جلسه بازآرائی راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قفقاز

جلسه‌ گروه مطالعاتی اورآسیا مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با عنوان«بازآرائی راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قفقاز» با حضور کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه و دیگر وزارتخانه‌ها و همچنین جمعی از اساتید دانشگاه‌ها در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۱ برگزار شد.
دی ۱۴۰۱
مشاهده ۹۳۷

جلسه‌ گروه مطالعاتی اوراسیا مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با عنوان«بازآرائی راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قفقاز» با حضور کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه و دیگر وزارتخانه‌ها و همچنین جمعی از اساتید دانشگاه‌ها در تاریخ 13 دی 1401 برگزار شد. در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت منطقه پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، نقش قدرت های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در معادلات منطقه ای مورد بررسی قرار گرفت.  

تحولات امروز منطقه اوراسیا بخشی از پروژه بزرگ نظم جدید است. بسیاری از صاحب‌نظران بر این باورند که یکی از اهدف جنگ اوکراین نیز تسلط بر منطقه اوراسیا است. همچنین حفظ صلح و ثبات منطقه قفقاز می‌تواند تضمین کننده پایداری یکی از راه‌های حیاتی انتقال انرژی باشد. از سوی دیگر شکل گیری ترتیبات امنیتی منطقه‌ای با حضور و مشارکت فراگیر کشورهای منطقه یکی از ضروریات فعلی است.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است