دیپلماسی و اقتدار ملی؛ نقش شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی

مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در سالگشت ترور ناجوانمردانه و شهادت پر افتخار آن سردار شهید در جمعی متشکل از اندیشمندان و همرزمان آن شهید، در تاریخ دوشنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ نشستی را با عنوان دیپلماسی و اقتدار ملی برگزار نمود.
دی ۱۳۹۹
مشاهده ۱۶۰۳

دیپلماسی در مفهوم عام و مذاکره در مفهوم خاص برای توفیق و کارایی مستلزم اتکا به اقتدار ملی است. جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه گذشته همواره با کاربست دو قدرت نرم و سخت برگرفته از تفکر خلاق، راهبردی و داهیانه رهبری معظم انقلاب اسلامی‌بخوبی توانسته است کانون امنیت و ثبات در منطقه پرآشوب غرب آسیا باشد. دستیابی به چنین جایگاهی از جمله مرهون تلاش و جانفشانی مجاهدان و سرداران ملی و اسلامی از آغاز نهضت مبارزه با استکبار جهانی به رهبری امام خمینی (ره) تا دفاع مقدس و دفاع از حریم امامت و ولایت میباشد، که در این میان نقش سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی برجسته و تابناک است.

مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در سالگشت ترور ناجوانمردانه و شهادت پر افتخار آن سردار شهید در جمعی متشکل از اندیشمندان و همرزمان آن شهید شامل آقایان دکتر سیدمحمد کاظم سجادپور، رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، محمد ابراهیم طاهریان دستیار ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان، دکتر مسعود اسداللهی پژوهشگر امور غرب آسیا، مجتبی فردوسی پور و سید سعید قادری پژوهشگران ارشد مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی در تاریخ دوشنبه 15 دی ماه  1399 نشستی را با عنوان دیپلماسی و اقتدار ملی برگزار نمود.

برای شنیدن برگزیده گفتگوهای این نشست اینجا را کلیک کنید

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است