سخنرانی آقای دکتر آلفرد گوسن بائر، صدراعظم اسبق اتریش

آقای دکتر آلفرد گوسن بائر صدراعظم اسبق اتریش و رئیس موسسه پژوهشی رنه وابسته به حزب سوسیال دموکرات اتریش روز چهارشنبه مورخ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی در مورد چشم انداز سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا سخنرانی کرد.
۲۰ آبان ۱۳۹۶

آقای دکتر آلفرد گوسن بائر صدراعظم اسبق اتریش و رئیس موسسه پژوهشی رنه وابسته به حزب سوسیال دموکرات اتریش روز چهارشنبه مورخ 17 آبان 1396 در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی در مورد چشم انداز سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا سخنرانی کرد. وی در سخنرانی خود چالش های داخلی، خارجی و بین المللی اتحادیه اروپا از جمله تبعات باقی مانده از بحران اقتصادی و مالی سال های گذشته به ویژه در برخی از کشورها، بدهی‌های عمومی، فرآیند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، عدم توازن‌های اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای عضو، روندهای ملی گرایی در برخی از کشورها، فرآیند همگرایی در اتحادیه، نقش کشورهای آلمان و فرانسه در این رابطه، روابط اتحادیه اروپا با آمریکا و روسیه، نگرانی‌ها در باره بی ثباتی در خاورمیانه و سیاست های جهانی در مورد تغییرات آب و هوا را تشریح کرد. وی همچنین مواضع اتحادیه اروپا را در مورد برجام و اختلاف نظر این اتحادیه با مواضع ترامپ در خصوص جمهوری اسلامی ایران را توضیح داد. در پایان وی به سوالات حضار در باره موضوعات فوق پاسخ داد.

برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه مدیریت مذاکرات سیاسی بین المللی
آقای علیرضا خدا قلی پور دستیار معاونت پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی در جریان سفر به چین، روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ با آقای شو جیانگ، معاو...