دیدار دستیار معاونت پژوهشی مرکز با معاون موسسه مطالعات بین المللی چین

آقای علیرضا خدا قلی پور دستیار معاونت پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی در جریان سفر به چین، روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ با آقای شو جیانگ، معاون موسسه مطالعات بین المللی چین (CIIS) دیدار و گفتگو کرد.
۲۴ فروردین ۱۴۰۳
مشاهده ۳۱۸

آقای علیرضا خدا قلی پور دستیار معاونت پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی در جریان سفر به چین، روز جمعه ۲۴ فروردین ماه 1403 با آقای شو جیانگ، معاون موسسه مطالعات بین المللی چین (CIIS) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار  طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با تحولات جاری در منطقه و همچنین ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه ایران- چین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. دو طرف توافق نظر داشتند که اقدامات ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه ناقض کلیه قواعد و هنجارهای بین المللی بوده و سکوت و انفعال نهادهای بین‌المللی و دولت‌های غربی در این زمینه، استانداردهای دوگانه آنان در قبال ارزش‌های اخلاقی و انسانی را بار دیگر به تصویر کشیده است.

در این ملاقات، دو طرف همچنین برای تمهید برگزاری دور دوم مجمع گفتگوهای اندیشکده ای دو کشور که قرار است در سال جاری در چین برگزار شود، تبادل نظر نمودند.

موسسه مطالعات بین‌المللی چین بازوی فکری و مطالعاتی وزارت خارجه این کشور و همتای مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی محسوب می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
به مناسبت روز ملی خلیج فارس، همایش بین‌المللی خلیج فارس (تاریخ، فرهنگ و تمدن) با محوریت بازرگانی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر و با م...