برگزاری دومین نشست بین‌المللی علمی-کاربردی همکاری ایران و روسیه در مسکو

دومین نشست بین‌المللی علمی-کاربردی همکاری ایران و روسیه در جهان در حال تغییر با حضور مقامات سیاسی، اقتصادی و کارشناسان ارشد دو کشور در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ در مسکو برگزار شد.
۲۳ فروردین ۱۴۰۳
مشاهده ۹۲۶

دومین نشست بین‌المللی علمی-کاربردی "همکاری ایران و روسیه در جهان در حال تغییر" با حضور مقامات سیاسی، اقتصادی و کارشناسان ارشد دو کشور در تاریخ 23 فروردین 1403 در مسکو برگزار شد.

آقای کنستانتین زاتولین، معاون مجلس دومای دولتی و رئیس انستیتو همگرایی کشور‌های مشترک‌المنافع در این نشست به عزم جدی دو کشور برای تحکیم مناسبات اشاره کرد و گفت: اساس ایجاد و توسعه یک مشارکت راهبردی بین ایران و روسیه همیشه وجود داشته و بزودی معاهده‌ای بین دو کشور امضا خواهد شد که مناسبات را به سطحی راهبردی خواهد رساند.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز به تحولات بین‌المللی اشاره نموده و گفت: گرایش به عدالت در عرصه جهانی، اصلاح سازوکار مدیریت جهان، چندجانبه‌گرایی و مقابله با یکجانبه‌گرایی در سطح دنیا افزایش یافته است که یکی از مصادیق آن فدراسیون روسیه با رهبری آقای پوتین است.

علی بمان اقبالی زارچ رئیس گروه مطالعات  اورآسیای مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی گفت روابط اندیشکده ای تهران – مسکو در یک سال اخیر روند رو به رشد کم سابقه ای داشته و این نوع تعاملات به تعمیق شناخت دو دولت و ملت در مسیر تقویت اعتماد سازی  کمک شایانی می نماید .

معاون شورای دولتی روسیه هم در این گردهمایی به اهمیت گسترش روابط دو جانبه اشاره نموده و افزود: دولت متبوعش برای تامین زیرساختارهای لازم به منظور تعمیق روابط در تمامی زمینه‌ها به ویژه مبادلات اقتصادی و همکاری‌های حمل و نقلی و انرژی اراده جدی دارد.

ویتالی نائومکین، مدیر علمی‌شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه نیز در این نشست گفت: توسعه زیرساخت‌های روابط اقتصادی اولویت اول در مسیر تحکیم و تثبیت مناسبات دوجانبه است. به‌عنوان مثال، اگر گذرگاه ریلی شمال-جنوب تکمیل شود، همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و حتی دفاعی- راهبردی، بین ایران و روسیه تقویت خواهد شد.

آقایان منوچهر مرادی و شهرام فرسایی به نمایندگی از وزارت امورخارجه کشورمان، محمد حزار مدیرعامل میربیزنس بانک روسیه و روح‌الله مدبر کارشناس ارشد روابط بین‌الملل، از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه مدیریت مذاکرات سیاسی بین المللی