برگزاری نشست بزرگداشت سالگرد تصویب قطعنامه بین المللی مبارزه با اسلام هراسی

روز یکشنبه بیستم اسفند ماه ۱۴۰۲ نشستی به مناسبت بزرگداشت سالگرد تصویب قطعنامه مبارزه با اسلام هراسی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی توسط گروه مطالعات حقوق بشر و زنان برگزار شد.
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مشاهده ۱۰۳۶

روز یکشنبه بیستم اسفند ماه 1402 به مناسبت بزرگداشت سالگرد تصویب قطعنامه مبارزه با اسلام هراسی، نشستی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی توسط گروه مطالعات حقوق بشر و زنان برگزار شد. در جلسه مذکور که به ریاست آقای دکتر شیخ الاسلامی رئیس مرکز برگزار گردید، حجت الاسلام دکتر مصطفی بروجردی از اعضای هیات علمی دانشکده روابط بین الملل در خصوص موضوع : " انگاره اسلام هراسی، انگیزه‌های سیاسی طراحان، واقعیت ها و پیامدها" سخنرانی نمود. همچنین آقای دکتر محسن قانعی رییس اداره توسعه و تعهدات حقوق بشری در رابطه با" بررسی اسناد بین المللی در روند تصویب قطعنامه" و آقای روان خواه رئیس بنیاد گفتگو و دوستی ملل در خصوص " اسلام هراسی در اروپا با تمرکز بر کشور فرانسه " دیدگاه‌های خود را ارائه نموده و در پایان، دکتر شیخ الأسلامی‌ به جمع بندی مطالب مطروحه پرداختند. قطعنامه مبارزه با اسلام هراسی در تاریخ ١٥ مارس ٢٠٢٢ (25 اسفند ماه 1400 ) در مجمع عمومی سازمان ملل با اجماع به تصویب رسید.ج.ا.ایران به همراه کشورهای ترکیه، اندونزی، پاکستان و اردن مدیریت مذاکرات را به عهده داشتند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه مدیریت مذاکرات سیاسی بین المللی
هیاتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، در مجمع سلیمانیه ۲۰۲۴ که در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سلیمانیه عراق برگزار شد شرکت نمود.