اولین میزگرد پژوهشی زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان

اولین میزگرد پژوهشی زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
۲۱ اسفند ۱۴۰۲
مشاهده ۸۳۶

 اولین میزگرد پژوهشی زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در تاریخ ۲۱ اسفند ماه  1402 در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد. هیاتی چهارنفره به نمایندگی از وزارت اکولوژی و انیستیتو تحقیقات زیست محیطی ازبکستان در این نشست حضور داشت. در این میزگرد همچنین مسئولین و کارشناسان ارشد کشورمان متشکل از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، وزارت نیرو، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسات تحقیقاتی وابسته و همچنین نمایدگانی از استانداری خراسان شمالی حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این نشست پیرامون آثار و تبعات مخرب آب و هوایی در منطقه غرب آسیا و آسیای میانه به ویژه ایران و ازبکستان، افزایش سازگاری و تاب آوری در برابر آثار مزبور به خصوص در حوزه مدیریت و حفظ جنگل ها، مراتع، آبخیزداری ، بیابان‌زدایی و مقابله با طوفان‌های ماسه و گرد و غبار به طرح نظرات و تبادل دیدگاه‌ها پرداختند.طرفین در این نشست، بر لزوم  توسعه همکاری‌های زیست محیطی میان دو کشور و گسترش تعاملات دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایران و ازبکستان تاکید نمودند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه مدیریت مذاکرات سیاسی بین المللی
هیاتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، در مجمع سلیمانیه ۲۰۲۴ که در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سلیمانیه عراق برگزار شد شرکت نمود.