نشست علمی‌بزرگداشت شخصیت و خدمات میرزا محبعلی‌خان ناظم ‌الملک مرندی یکانلو

نشست علمی‌بزرگداشت شخصیت و خدمات میرزا محبعلی‌خان ناظم ‌الملک مرندی یکانلو (دیپلمات برجسته عصر قاجار) با عنوان «پنج دهه تلاش دیپلماتیک برای حفظ تمامیت ارضی ایران» در روز دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
۱۴ اسفند ۱۴۰۲
مشاهده ۷۱۱

نشست علمی‌بزرگداشت شخصیت و خدمات میرزا محبعلی‌خان ناظم ‌الملک مرندی یکانلو (دیپلمات برجسته عصر قاجار) با عنوان «پنج دهه تلاش دیپلماتیک برای حفظ تمامیت ارضی ایران» در روز دوشنبه 14 اسفند 1402 در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد. در این برنامه که به صورت مشترک از سوی معاونت پژوهشی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و مؤسسه میراث مکتوب برگزار شد، اساتید و پژوهشگران تاریخ ایران در خصوص جنبه‌های گوناگون فعالیت‌های میرزا محبعلی‌خان ناظم‌الملک اعم از تلاش‌های وی در احقاق حقوق مرزی ایران در برابر دولت عثمانی و نیز در ناحیه سیستان و تلاش‌های وی برای تدوین و تألیف اصول جدید دانش مدرن روابط بین‌الملل به ایراد سخنرانی پرداختند.

در حاشیه مراسم نیز نمایشگاه اسناد تاریخی حاوی شرح فعالیت‌ها و اقدامات ناظم‌الملک برپا گردید که از جمله اسناد نمایش یافته در این نمایشگاه، می‌توان به گزارشات کمیسیون‌های تحدید حدود، لایحه‌های مرزی و مکاتبات دیگر وی اشاره کرد.  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه مدیریت مذاکرات سیاسی بین المللی
هیاتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، در مجمع سلیمانیه ۲۰۲۴ که در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سلیمانیه عراق برگزار شد شرکت نمود.