برگزاری ششمین نشست اندیشکده ای ایران و روسیه

ششمین نشست اندیشکده ای ایران و روسیه با مشارکت مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و کلوپ گفتگوی والدای، روز دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ در مسکو برگزار شد.در این گردهمایی یک روزه، شرکت کنندگان ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت به ویژه رئیس محترم جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، ترانزیت، سیاسی و فرهنگی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
۱۴ خرداد ۱۴۰۳
مشاهده ۱۰۶۴

ششمین نشست اندیشکده ای ایران و روسیه با مشارکت مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و کلوپ گفتگوی والدای، روز دوشنبه 14 خرداد ماه 1403 در مسکو برگزار شد.در این گردهمایی یک روزه، شرکت کنندگان ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت به ویژه رئیس محترم جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، ترانزیت، سیاسی و فرهنگی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

 در این نشست، هیات ایرانی به ریاست دکتر محمد تقی حسینی معاون آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، اقبالی زارچ رئیس گروه مطالعات اورآسیا، خرازی و سنبلی کارشناسان ارشد مرکز دیدگاه‌های تخصصی را ارائه نمودند .همچنین رئیس و کارشناسان ارشد کلوپ والدای و اساتید دانشگاه و پژوهشگران روسی نیز به تشریح دیدگاه‌های خود در مورد روابط دوجانبه و منطقه ای و بین الملی پرداختند.

هر دو طرف در این نشست نقش اراده و تصمیم رهبران دو کشور در بسط روابط را حائز اهمیت دانسته و ضرورت فراهم نمودن شرایط و امکانات دو کشور برای بهره گیری از ظرفیت های گسترش تعاملات تهران و مسکو را بسیار مهم توصیف کردند.

همچنین در این گردهمایی بر اهمیت نقش معاهده همکاری‌های راهبردی دوکشور که مراحل نهایی شدن و امضاء را طی می نماید، تاکید گردید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
گروهی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ایروان و موسسه آپری روز سه شنبه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، با مدیران و کارشناسان ارشد مر...
میزگرد مشترکی میان جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه پکینگ چین با جمعی از کارشناسان ارشد مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، در روز دوشنبه مورخ یکم مردادماه ۱۴۰۳...