برگزاری نشست تخصصی بررسی تغییرات اقلیمی و موافقتنامه پاریس

۱۳ بهمن ۱۴۰۰
مشاهده ۱۸۳۲

نشست بررسی ابعاد موافقنامه پاریس در زمینه تغییرات اقلیمی در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ با حضور معاونین وزارت امور خارجه، معاونین و مدیران کل سازمانها و وزارتخانه‌های مرتبط با این موضوع در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی برگزار گردید.

در ابتدا این نشست، آقای دکتر شیخ الاسلامی، رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ضمن خوش آمد گویی به نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشور که در این نشست حضور داشتند، به اهمیت کنوانسیون آب و هوا پاریس اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود این نشست تخصصی بتواند زمینه توسعه همکاری‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران را فراهم نماید. در ادامه آقای نجفی، معاون حقوقی و  بین المللی وزارت امور خارجه طی سخنانی، به روند تحولات بین المللی صورت گرفته در حوزه آب و هوا اشاره و موافقتنامه پاریس را اوج همکاری‌ها در سال های اخیر برشمرد. وی تاکید کرد بر اساس موافقتنامه پاریس کشورها خود را به همکاری در زمینه کاهش آلاینده‌ها در سطح جهان متعهد نمودند. وی ابراز امیدواری نمود که دستگاه‌های داخل کشور بتوانند با شناسایی موانع و مشکلات موافقتنامه مذکور، ابعاد اجرای این توافق را مورد بررسی قرار دهند.

در ادامه نشست، اعضا با وارد بحث های تخصصی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موافقتنامه پاریس و تاثیر تغییرات اقلیمی در سطح داخلی و بین المللی مبادله نمودند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است