نشست مجازی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

نشست مجازی مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و کمیته بین المللی صلیب سرخ با "عنوان سیاست های بشردوستانه با محوریت کووید "۱۹ در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ برگزار شد.
آذر ۱۳۹۹
مشاهده ۲۸۸۰

نشست مجازی مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و کمیته بین المللی صلیب سرخ با "عنوان سیاست های بشردوستانه با محوریت کووید "19 در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ برگزار شد. در این نشست مجازی از طرف ایران جناب آقای دکتر سید محمد کاظم سجاد پوررییس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، دکتر رضا نجفی مدیر کل صلح و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه، آقای حسن اسفندیار مدیرکل تشریفات و ارتباطات بین المللی جمعیت هلال احمر، خانم دکتر نسرین مصفا استاد دانشگاه تهران، خانم منصوره شریفی صدر کارشناس ارشد مرکز مطالعات و جمعی از همکاران این مرکز حضور داشتند. از طرف کمیته بین‌ المللی صلیب سرخ  خانم الکساندرا بووین مدیرکل دیپلماسی و سیاست گذاری بشردوستانه، خانم کاتارینا ریتزرئیس نمایندگی کمیته بین ‌المللی صلیب سرخ در یمن، ،آقای جولین شارلیه سرپرست همکاری و هماهنگی نهضت صلیب سرخ و هلال احمر در خاورمیانه، خانم باربارا ریتزولی رئیس نمایندگی کمیته بین ‌المللی صلیب سرخدر ایران و آقای نیکلاس هاوتون مشاور دیپلماتیک در خاورمیانه و جمعی دیگر از همکارانکمیته بین‌ المللی صلیب سرخ از تهران و ژنو حضور داشتند.

در این نشست، سخنرانان به ارائه نقطه نظرات و تبادل آراء پیرامون آثار و تبعات بشردوستانه فراگیری گسترده کووید 19 و فعالیت های بشردوستانه در این رابطه و نیز چالش‌ها و دست‌آوردهای مربوطه در سطح ایران و منطقه پرداختند. پیامدهای منفی اقدامات محدود کننده از جمله تحریم‌ها در ارائه کمک های بشردوستانه مورد نیاز، ضرورت همکاری و همبستگی جهانی، آثار مخرب کووید 19 در کشورهای جنگ زده منطقه، خدمات بشردوستانه کمیته بین المللی صلیب سرخ در رابطه با کووید 19 در منطقه خاورمیانه از جمله یمن، و عملکرد و همکاری‌های موثر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از جمله رئوس مباحث مطروحه در این نشست مجازی بود.

در پایان، مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و کمیته بین المللی صلیب سرخ آمادگی خود را جهت تداوم همکاری ­ها در برگزاری نشست ها و در امور تحقیقاتی و آموزشی در حوزه‌های بشردوستانه مورد توافق اعلام داشتند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است