دیپلماسی سلامت: مقابله با چالش های کرونا- پلاسما درمانی

نشست برخط دیپلماسی سلامت با عنوان مقابله با چالش های کرونا- پلاسما درمانی در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ به میزبانی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
آبان ۱۳۹۹
مشاهده ۲۵۰۳

 نشست برخط دیپلماسی سلامت با عنوان مقابله با چالش های کرونا- پلاسما درمانی با حضور دکتر سید محمد کاظم سجادپور معاون وزیر و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه، دکتر اسدی لاری معاون وزیر و رئیس همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، دکتر پیمان عشقی رئیس سازمان انتقال خون ایران، دکتر مهتاب مقصودلو معاون تحقیقات و آموزش موسسه عالی تحقیقات و آموزش پزشکی انتقال خون ایران، دکتر سعید محمدی، معاون تکنولوژی فنی و مدرن سازمان انتقال خون ایران، دکتر کریستوف هملمن ، نماینده سازمان جهانی بهداشت در تهران، پروفسور دکتر ماجا ویسر روچاک ، متخصص بیماری‌های عفونی و اپیدمیولوژی بیمارستان دانشگاه بازل سوئیس، پروفسور آندریاس بوزر مدیر خدمات انتقال خون منطقه ای صلیب سرخ سوئیس، دکتر آندریاس هولبرو پزشک برجسته انتقال خون بیمارستان دانشگاه بازل سوئیس، پروفسور دیوید رابرتز از دانشگاه آکسفورد انگلستان و پروفسور یواکیم دیلنر رئیس تحقیق و توسعه گروه پزشکی آزمایشگاهی در موسسه کارولینسکای سوئد، در تاریخ  27 آبان 1399 به میزبانی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد. مهمترین موضوعات مطروحه در این نشست، به شرح ذیل می­باشد؛

  • به نقش دیپلماسی و ارتباط آن با موضوع سلامت در دوران اوج بیماری کرونا پرداخته و تقویت آن را بین کشورهای عضو مورد تاکید قرار داد.
  • بر لزوم تقویت همکاری­ های بین ایران و اروپا (علیرغم اختلاف نظرهای سیاسی) جهت لغو تحریم­ های دارویی و درمانی تاکید شد.
  • به اجرای روش ­های پلاسما درمانی بر روی بیماران کرونایی با بهره گیری از تجارب و اقدامات صورت گرفته قبلی در قبال بیماری ­های سارس و ایبولا اشاره گردید.
  • به تاثیرات مثبت پلاسما درمانی بر روی بیماران بستری کرونایی از جمله در کاهش مرگ و میرها پرداخته شد.
  • ضمن اشاره به پیشرفت­ های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی در حوزه پلاسما درمانی، بر تبادل نظر و تجارب متخصصین دو طرف در راستای دیپلماسی سلامت تاکید شد.
  • در این نشست مجازی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در تهران با اشاره به اقدامات و همکاری ­های صورت ­گرفته از سوی این نهاد بین ­المللی با بخش ­های تخصصی و بهداشتی ایران، آمادگی خود را جهت حمایت از طرح های پلاسما درمانی، اهدای پلاسما به بیماران و تبادل پروتکل­ ها اعلام داشت.
  • این وبینار با اهداف ایجاد یک شبکه همکاری میان سازمان‌های تخصصی و محققان، تبادل آخرین اطلاعات و یافته‌های مربوط به روش های پلاسما درمانی  و در نهایت افزایش سطح آگاهی عمومی  در جهت مقابله با کوید 19 برگزار شد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است