امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دفتر مطالعات وزارت امور خارجه و بنیاد فردریش ابرت آلمان

دفترمطالعات سیاسی و بین ‌المللی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران (IPIS) و بنیاد فردریش ابرت (FES) یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
آبان ۱۳۹۹
مشاهده ۳۸۱۹

    دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران (IPIS) و بنیاد فردریش ابرت(FES) یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

     این یادداشت تفاهم توسط «دکتر سید محمدکاظم سجادپور» رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های وزارت امور خارجه ایران و «کورت بیک» رئیس مرکز فردریش ابرت آلمان طی مراسمی ‌به‌صورت مجازی امضا گردید.

     در این مراسم دکتر سید محمدکاظم سجادپور رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های وزارت امور خارجه طی سخنانی ضمن اشاره به روابط رو به گسترش تهران و برلین ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو موسسه مطالعاتی مانند سال‌های گذشته ادامه و گسترش یابد. وی در ادامه بیان داشت از سال‌های گذشته تاکنون شاهد تبادل برنامه‌ها و هیات های کارشناسی میان دو طرف بوده‌ایم و در آینده نیز امیدواریم که این روابط گسترش یابد. 

    کورت بیک رئیس موسسه فردریش ابرت نیز طی سخنانی از امضای یادداشت تفاهم با دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ابراز خرسندی نمود و اظهار امیدواری نمود که امضای این یادداشت تفاهم بتواند روابط دو طرف را بیش‌ازپیش گسترش دهد.

     وی همچنین به اهمیت حفظ و توسعه دیالوگ بین دو کشور و سابقه همکاری دو طرف که از سال 1995 آغازشده است اشاره و بیان داشت: «امیدواریم تجارب خوب گذشته در برهه حساس کنونی ادامه و تقویت گردد».

     فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم طی سخنانی بیان داشت که حفظ و تداوم گفت‌وگوها میان دفتر مطالعات وزارت امور خارجه و مرکز فردریش ابرت ضرورت دارد. چراکه جهان در حال تغییرات سریع است و شناخت این تغییرات نیازمند گفت‌وگوهای دائمی است.

     در پایان این مراسم یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو طرف توسط روسای دو مرکز به امضا رسید. بر اساس یادداشت تفاهم‌نامه امضاشده، طرفین در خصوص همکاری درزمینه انجام مطالعات مشترک و برگزاری هم‌اندیشی‌ها و نشست هایی در خصوص موضوعات منطقه‌ای و سیاست خارجی و افزایش تماس میان اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان، محققان و سیاست سازان دو کشور توافق کردند. هدف از این یادداشت تفاهم گسترش همکاری‌ها در آینده برای افزایش درک مشترک میان دو ملت ایران و آلمان است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است