ایران، هلند: وضعیت برجام و گزینه‌های پیش رو

دومین نشست مجازی ایران و هلند با عنوان وضعیت«برجام و گزینه‌های پیش رو» با همکاری مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و موسسه روابط بین المللی هلند (کلینخندال) روز چهارشنبه ۸ آبان برگزار شد.
آبان ۱۳۹۹
مشاهده ۲۱۵۰

دومین نشست مجازی ایران و هلند با عنوان وضعیت«برجام و گزینه‌های پیش رو» با همکاری مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و موسسه روابط بین المللی هلند (کلینخندال) روز چهارشنبه 8 آبان برگزار شد. نشست مذکور با حضور ناصر هادیان، کامبیز شیخ حسنی و اروین وان وین، سیکو وان در یر، در سه بخش برگزار گردید.

در این نشست که با محوریت بررسی وضعیت برجام به ویژه در پرتو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نیز مسائل منطقه ای» به پاسخگویی برخی از سئوالات از جمله نقش منطقه ای ایران در صورت بازگشت آمریکا به برجام، رویکرد ایران در صورت پیروزی هر یک از نامزدهای انتخابات در آمریکا و همچنین عوامل عدم توانایی اروپا در اجرای تعهدات  خود را ذیل برجام برگزار گردید.

مهم ترین مباحث مطرح شده  به شرح ذیل می‌باشد:

در این نشست به خسارت های وارد شده فراوان به ایران ناشی از خروج غیرقانونی ایالات متحده امریکا از تعهدات خود به برجام و نقض قطعنامه 2231 تاکید گردید. در همین راستا موضوع پیشنهادات اروپا از جمله طرح مکرون رئیس جمهور فرانسه و دلایل عدم اراده و توانایی اروپا برای راه اندازی سیستم اینستکس مورد گفت و گو قرار گرفت. همچنین موضوع بازگشت همه طرف ها به انجام کامل تعهدات ذیل برجام و شروط ایران برای بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست بود.

در ادامه پژوهشگران حاضر در میزگرد به نتایج انتخابات آمریکا و تاثیر آن در آینده برجام ، روابط میان اتحادیه اروپا با ایالات متحده و روابط فرا آتلانتیکی و همچنین عملکرد دولت ترامپ در عرصه سیاست خارجی به خصوص تقابل با چین و تاثیر آن بر روندهای بین المللی نیز پرداخته شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است